ענף הממ״גים
מצנח ממונע גלגלי - Powered parachute (טרקטורון מעופף)
ממ"ג – על פי החוק בישראל "מצנח ממונע גלגלי " הוא כלי טיס כבד מן האוויר.
הרשאה להטיס ממ"ג – הטיסה בממ"ג אפשרי לכל אדם מעל גיל 16 אשר עבר הכשרה מלאה אצל מדריך מורשה מטעם רת"א (רשות תעופה אזרחית)
כיצד הוא טס – הטיסה בממ"ג מתאפשרת ע"י העילוי שמייצר המצנח בתנועתו קדימה באוויר, והדחף שמייצר המנוע. באמצעות דחף המנוע, הכלי יכול לטפס לגובה, וללא כוח המנוע, הכלי גולש באיטיות מטה. ההגאים המתופעלים על ידי רגלי הטייס משנים את תצורת הכנף (המצנח), ובכך גורמים לפנייה ימינה ושמאלה.
אזורי הטיסה – האזורים המותרים לטיסה מכונים "בועות" מקצתן אפשריות לטיסה במהלך כל השבוע ורובן רק בסופ"ש כל זאת לאחר קבלת האישורים המתאימים ובגבהים המותרים.
אזורי הטיסה והמגבלות מופיעים באתר רת"א ע"ג מפות ואפליקציות רלוונטיות
מזג אויר – הטיסה בממ"ג מותנת בקיומם של תנאי מזג אוויר המאפשרים טיסה בטוחה בלבד. על כן חל איסור לטוס בתנאי רוח, גשם, וימים חמים מאד. הטיסה בממ"ג מאושרת רק בתנאי ראות טובים וביום בלבד
מבנה הממ"ג
הכלי – מערכת צינורות אלומיניום תעופתי, שנועדות לחבר את המנוע, מושבי הטייס והנוסע ומערכות העזר. המבנה הוא בתצורה שתאפשר את הטיסה ותבטיח את בטיחות הטסים.
המצנח – כאשר המצנח פרוס באופן מלא באוויר, הוא משמש בתפקיד – כנף. לצורך כך הוא מחובר באמצעות מיתרים לכלי. ניהוג המצנח נעשה באמצעות כבלים מיוחדים המחוברים לרגליות המופעלות ע"י רגלי הטייס.
מהירות הטיסה – המהירות היא קבועה וללא תלות בכח המנוע. הכלי יטוס במהירות של כ 50 קמ”ש ביחס לאוויר שסביבו. מהירות הרוח וכיוונה יכולים לגרום לו לטוס מהר או לאט יותר
נוסעים – הממ"ג מאפשר טיסה לשניים – טייס מקדימה ונוסע מאחור.
גובה הטיסה – הגבהים המאושרים הם בדר"כ בין 500-1500 רגל (כ-150-500 מטר). המאפשרים טיסה מהנה ובטוחה ( כל זאת, בהתאם למצוין במפות הטיסה הרלוונטיות ואישורי הטיסה הספציפיים)
משך וטווח טיסה – הממ"ג יכול לטוס ברצף כ 4 שעות, כ – 250 ק"מ, וזאת ע"ב מיכל דלק שנפחו כ- 50 ליטר
משקל – משקלו של הכלי כ 250 ק"ג והוא יכול לשאת משקל מרבי של 500 ק"ג (שני נוסעים )
אחזקה וטיפולים – הטיפולים בכלי נעשים ע"פ הוראות יצרן בלבד ובהתייחס לשעות מנוע או זמן/תקופה (הקודם מבין השניים) בהתאם להוראות היצרנים של המנוע ושל המצנח. בנוסף לכך על הטייס לוודא לפני כל טיסה ואחריה את תקינות כלל המכלולים, חיזוק הברגים ותקינות מערכות העזר – אין לטוס עם כלי שאינו תקין !
הובלה – את הממ"ג ניתן לנייד ממקום למקום באמצעות גרור תקני הנגרר לרכב כמורשה ברשיון
עגלת הממ"ג – על מנת להגיע למנחתי הטיסה יש לקחת את הממ"ג באמצעות עגלה ייעודית הנגררת ע"י רכב כמורשה בחוק. עגלות ייעודיות ניתן לרכוש אצל יצרנים מומלצים על ידנו
ביטוח לטייס – אין לטוס ללא ביטוח. הביטוח הקיים כיום בארץ מכסה נזקי גוף לטייס ולנוסע וכן נזק לצד ג'. הביטוח כיום ניתן להיעשות בחברת מרוז
ביטוח לנגרר – יש לוודא קיום ביטוח כנדרש בחוק
עלויות – הממ"ג הוא כלי הטיס הממונע הזול ביותר לרכישה הפעלתו ואחזקתו השנתית גם הם נמוכים ביותר
העמותה הישראלית של טייסי הממ"ג – טייסי הממ"ג מאוגדים (באופן וולונטרי) בעמותת טייסי הממ"ג הישראלית https://www.ppc.org.il