ברקאי טרקטורון מעופף

הברקאי

הברקאי נחשב כלי חזק מאד, יציב, קל יחסית ובעל התנהגות מעולה על הקרקע ובאוויר.

הוא בטוח מאד ושומר על הטייס והנוסע הן בעת הטיסה והן במקרה של תאונה.

יכולותיו האוויריות גבוהות והדבר מתבטא ברמת היציבות (אין טלטלות) – דבר המוסיף לתחושת הטיסה המהנה והביטחון במהלך הטיסה, ובה בעת, בעל יכולת תמרון מצוינת המאפשרת לטייס שליטה קלה ובטוחה בכלי.

הברקאי מתאפיין באיכות ייצור בלתי מתפשרת, תוך שימוש בחומרים ובמערכות מהטובות שיש.

הברקאי מגיע בתצורות גימור ואבזור שונות ע"פ רצון הטייס.

 

ביצועי טיסה

ביצועי הטיסה מושפעים בעיקר ממשקלו הכולל של הכלי בעת הטיסה, מנתוני המצנח, ומנתוני מזג האוויר.

נתונים

  • מהירות שיוט –          50 – 60  קמ"ש
  • יחס גלישה מרבי –     4:1
  • קצב טיפוס מרבי –     1300 רגל לדקה
  • מרחק המראה –         100 מ'
  • מרחק נחיתה  –         75 מ'
  • זמן טיסה מרבי –       כ- 4.5 שעות עם מיכל דלק מלא

מידות

אורך –             335 ס"מ

רוחב –            205 ס"מ

גובה –             224 ס"מ

משקלים

משקל ריק –                                         200 ק"ג

משקל המראה מרבי – MTOW –              500 ק"ג (בתלות בנתוני המצנח)

משקל מינימלי במושב הקדמי –              60 ק"ג

משקל מרבי במושב קדמי –                    95 ק"ג

משקל דלק מרבי –                                38 ק"ג (54 ליטר)

משקל נוסעים מרבי עם דלק מלא –          262 ק"ג

נוזלים

דלק –              95 אוקטן, נטול עופרת

שמן מנוע –      5w40 סינטטי, עפ"י המלצות יצרן המנוע

שילדה

צינורות אלומיניום תעופתי, מחברי אלומיניום תעופתי, וברגי נירוסטה

מנוע

רוטקס 912UL 80 כ"ס  או 912ULS 100כ"ס (חדש או משומש ע"פ רצון הטייס)

סל"ד סרק –                             1700-1800

סל"ד מרבי –                            5800 עד 5 דקות ברציפות

סל"ד מירבי מתמשך –               5500

טמפ' גזי פליטה מכס' EGT –       880Oc /   Of1616

טמפ' ראש מנוע מכס' HT –         150Oc /   Of300

טמפ' שמן מכס' נורמאלית –        110Oc /   Of230,   מכס' 130Oc

טמפ'  מי קירור מכס' –               120Oc /   Of248

לחץ שמן נורמאלי –                   22-73 PSI

צריכת דלק ממוצעת –                 L/h16

מצנח

  • מנטה   500 מ"ר , 550 מ"ר , מנטה פלוס
  • עפקו קרוזר  500מ"ר , 550מ"ר

מדחף

Warp Drive 3 להבים, קוטר "68, דגם C דוחף

כן נסע

בולמי זעזועים מסוג אויר/חנקן הניתנים לכוונון

כיווץ הקפיץ בעזרת אום הכיוון יקשיח את הבולם

לוח מכוונים

  • צג דיגיטלי של חברת Taskem
  • המסך מציג נתוני סל"ד, גובה, שני EGT ושני CHT של המנוע, קצב טיפוס, זמן טיסה, מתח המצבר.
  • יש לקרוא את ספר המכשיר בקישור שבסוף המסמך

קשר פנים – טייס ונוסע

  • אינטרקום  Dual Comm של חברת Comtronics
  • בעל חיבורים לקסדות הטייס והנוסע, וחיבור למכשיר הקשר
  • בעל אפשרות חיבור למוסיקה או טלפון

קשר חוץ - מכשיר קשר

  • מקלט משדר דו ערוצי
  • תדר ממ"גים בארץ –     143.5625, איפנון PL 151.4
  • יש לקרוא את ספר המכשיר שסופק עם הכלי

אחזקה וטיפולים

תחזוקה שוטפת

  • שמן מנוע – יש לבדוק את גובה השמן במיכל בכל טיסה, ולמלא עפ"י הצורך
  • מי קירור מנוע – יש לבדוק גובה מים במיכל הפיצוי לפני כל טיסה, ולמלא לפי הצורך

תחזוקה תקופתית

  • טיפול תקופתי במנוע ייעשה אחת לשנה או 100 שעות עפ"י הוראות יצרן המנוע
  • בדיקה ויזואלית של המצנח תתבצע בכל טיסה ע"י הטייס המפקד
  •   יש לבצע בדיקה שנתית של המצנח ע"י יצרן המצנחים ועפ"י הוראותיו

קישורים

מנוע Rotax 912

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

מצנח מנטה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

מצנח עפקו Cruiser